Martes, 24 de junio de 2008
 

 naceron en 1931 como unha firme iniciativa do goberno da Segunda República para intentar democratizar a educación nunha sociedade que tiña con baixos niveis de escolarización, até ese momento, a máis de medio millón de nenos e nenas, e para a erradicación do analfabetismo, un dos retos máis ambiciosos que marcaba a súa política social. O Decreto subscrito polo Ministerio dicía textualmente:

 

Se trata de llevar a las gentes, con preferencia a las que habitan en localidades rurales, el aliento del progreso y los medios de participar en él, en sus estímulos morales y en los ejemplos de avance universal, de modo que los pueblos todos de España, aún los apartados, participen en las ventajas y goces nobles reservados hoy a los centros urbanos.

La República estima que es llegada la hora de que el pueblo se sienta partícipe en los bienes que el Estado tiene en sus manos, y deben llegar a todos por igual, cesando aquel abandono injusto y procurando suscitar los estímulos más elevados. De esta suerte podrá abreviarse la obra siempre lenta que la educación pública va logrando mediante la aplicación de recursos conocidos, cuyo influjo se irá acentuando cada día (...)

Nese marco de educación popular e laica, como detallan Otero Urtaza e Porto Ucha nas súas respectivas obras, as Misións Pedagóxicas realizaron un interesante programa tamén en Galicia. Desde Ribadeo á Guarda e desde Xinzo a Malpica. No Baixo Miño programáronse diferentes conferencias pedagóxicas na Guarda e no Rosal en 1932, e destináronse seis bibliotecas populares, que se repartiron do seguinte xeito: A Guarda, Guillarei, Goián, Malvas, San Salvador de Tebra e Tomiño

http://www.galiciasuroeste.info/varios/biblioteca_goian.htm


Publicado por a333 @ 16:28  | hist.ribadeocontemporanea
Comentarios (0)  | Enviar
Comentarios