Lunes, 18 de agosto de 2008
Publicado por a333 @ 15:11  | parroquias de ribadeo
Comentarios (0)  | Enviar
 

Rinlo é unha parroquia  de Ribadeo. No medioevo estaba documentado como Riilo.

A freigresía pertencente ó arciprestazgo de Ribadeo. Limita coas parroquias de A Devesa ó sur, Vilaframil ó leste, Reinante (do concello de Barreiros) ó oeste, e o Mar Cantábrico ó norte. Está atravesada polo regato de San Xulián (ou San Xián, segundo outra denominación).

A entidade de poboacion é Rinlo, que conta cos lugares do Campo de María Méndez, O Campo de San Pedro, O Campo do Cristo, O Cantal, O Cotarelo e A Virxe Branca.

A historia da aldea, coma o do seu nome, non esta suficientemente clara, pero a maioría dos autores opinan, en canto ó nome que o debe ó pequeno río que desemboca no seu porto: Rivillus, palabra composta de rivius, (río) e a posposición diminutiva illus (río pequeno, regato). Perdida o v ante o i, fenómeno frecuente na formación das linguas romances, queda Riillus. O hiato formado polos dous ii fai desaparecer un deles, quedando Rillus, que acaba en Rilo, perdendo un l por redución fonética. O n que logo aparece é un fenómeno de nasalización secundaria, como esquecer / esquencer./Fuente Wikipedia

*Más información en el enlace que aparece en nuestro blog  Rinlo ya que  Rinlo es mucho más de lo que aparece en wikipedia.En el s.XIII ya se documenta la existencia de Rinlo. Muchas más calles rodeando la Plaza de Santa Catalina, un precioso paseo marítimo, un local social de la Asociación de Vecinos O Cantal con un reloj fabricado dicen que por José Rodríguez Losada, que es el mismo relojero que construyó el de la Puerta del Sol . El paseo marítimo, el antiguo lavadero, las formaciones rocosas que se extienden a lo largo de su litoral, las cuatro cetáreas... todo esto lo podeis ver en el blog de Rinlo.

 

 


Comentarios