Lunes, 19 de octubre de 2009
Publicado por a333 @ 8:02
Comentarios (0)  | Enviar
 AS MENIÑAS DE SAUDADE
Varias asociaciones de Ribadeo habiamos propuesto que este Grupo de Gaiteras diera su nombre a la que se conoce como Vía Transversal, y desde el pasado mes de marzo tiene pendiente decidir el Ayuntamiento de Ribadeo que calle asignarles.
Recogemos del Pregón de la Jira de Santa Cruz y en palabras de Eduardo Gutiérrez:
“(...) Do grupo de gaiteiras Saudade, aquel orixinal e singular conxunto ao que me gostaria hoxe citar aqui coma modesta homenaxe, porque o seu vencello coa Xira a Santa Cruz é evidente. Sobre Saudade chegou a escreber un breve articulo, en 1963 nada menos que Vicente Risco. A nosa é unha vila realmente prudente e mesurada á hora de exteriorizar os seus afectos, pero ten unha qurencia polo pasado que quizais significa aprazar o agarimo até que o paso do tempo sexa quen de obxectivar os xuizos e peneirar as vaidades. E por iso esta cita sobre o grupo Saudade e desde logo sobre Amando Suárez Couto...”
Y Susana Seivane contaba: “ En los años 50 se formó en Galicia la primera banda de gaitas formada exclusivamente por mujeres. Fue en Ribadeo y la banda se llamaba Saudade. Mi abuelo me ha contado que él iba a muchas romerías y fiestas con su grupo y que de aquella se empezaba a correr la bola de que todos los gaiteiros iban a ver a las gaiteiras de Ribadeo”
Visibilizar y valorar el papel social-cultural que cumplen las mujeres debería ser propósito y objetivo del Ayuntamiento de Ribadeo, desde Atalaia, lamentamos que no sea así.


Comentarios